Thursday, April 16, 2009

MU the record breaker!!


Pada gme smlm sejarah tercipta di mana MU menjadi pasukan pertama yg menewaskn pasukan juara portugal Porto di stadium Dragon di Porto
setelah hmpir 12 kali tanpa tewas di gelanggang sendiri, akhir nya porto tewas di tgn MU hasil jaringn ace kita cik DO..rembatan padu dari jarak 39.6 yards yg menuju tros ke bucu kiri gol menewaskan helton yg sebelum ni byk melakukan save di Old Trafford
bagi aku, jaringan smlm ialah salah satu jaringan plg jauh aku penah tgk season ni.dan gol ni jgk sgt bermakna bg aku sbb melayakkan MU ke separuh akhir. thank you ronaldo!!
antara yg perform smlm ialah rooney dan juga barisan pertahanan MU yg kembali ke prestasi asal.selepas selama hampir sebulan MU tidak dapat mengekalkan rekod clean sheet sbb barisan pertahanan byk injured dan sbb ada key player digntung perlawanan. aku harap pasni xda lg key2 player yg akan injured cam ferdinand.
rooney wlpn x score, tp rooney la yg byk menghidupkn attack MU mlm td. lebih kepada bahagian sayap kanan dan memberi peluang kepada ronaldo yg lebih terer tnduk dr dia. bila o'shea da trap hulk, rooney yg akan trun backup.cayalah rooney!!
overall smlm..MU da tjukkn yg defence ni penting bg setiap pasukan. mndahului 1 gol x cukup myakinkn tp kekentalan defence MU yg tersusun sgt melegakan.
pasni MU akn bertemu pasukan Arsenel yg menang besar 3-0 dgn Villareal. lagi 2 mggu kalau x silap.haha..berperang la aku n the gang dgn geng2 arsenel umh ni yg taw cakap je..tgk nye xnk.hahaha
kepada geng2 liv..wlpn x layak tp jom r..tgk 4 terakhir nya gme. best ni. aku yakin MU akan menang dgn arsenal dan berjmpa barca di final!come on..come on!!


p.s wlpn nw stdy week n nk xm, smgt nk tgk bola tu x hilang lgsung.n nasib baik gme MU-Arsenal bkn mlm nk xm.yes!!

2 comments:

  1. alaa..walaupon bukan game liverpool pon b4 ni ak tetap je ngk..sbb nk analisis setiap game..fan liverpool katakan..kami beri ulasan atas analisis yang kami lihat,bukan kata2 yang MENANG sahaja..hehehe..

    ReplyDelete
  2. hehe
    aku pon..kalau game tu bagus aku pon bg analisis bagus gk..kalau defence MU or attack MU x jadi..pon aku kritik gk..kata minat bola..hahaha

    ReplyDelete